Remake Wiedźmina zaoferuje otwarty świat
CD Projekt Red zdradził na swojej prezentacji, że odnowionego Wiedźmina z 2007 roku czeka istotna zmiana w stosunku do oryginału.
Czego jak czego, ale Wiedźminów to nam w najbliższych latach nie zabraknie... Oprócz Wiedźmina 4 (Polaris), który zapoczątkuje zupełnie nową sagę, oraz Syriusza od studia The Molasses Flood, powstaje także remake pierwszego Wiedźmina. Paweł Kamiński przyznał już na naszych łamach, że to świetny pomysł, a sam CD Projekt Red zdradził, że odnowiona wersja gry trafi na rynek dopiero po Polarisie.
Z kolei z wczorajszej prezentacji towarzyszącej publikacji sprawozdania finansowego za trzeci kwartał 2022 roku dowiedzieliśmy się, że remake ma zaoferować otwarty świat.
To oznaczałoby, że stojące za przygotowaniem odnowionej pierwszej części sagi o przygodach Geralta studio Fool's Theory może wprowadzić znacznie dalej idące zmiany w porównaniu z oryginałem, niż się spodziewaliśmy. Wiedźmin z 2007 roku oczywiście nie oferował otwartego świata: zamiast tego wraz z kolejnymi aktami otwierał przed graczem nowe dzielnice Wyzimy czy też przenosił go do lokacji pobocznych, takich jak wieś Odmęty z 4. aktu czy Kaer Morhen z prologu gry.
Jeśli gracz od razu miałby dostęp do całego świata przygotowanego na potrzeby gry, to chyba nie muszę tłumaczyć, w jak diametralny sposób zmieniałoby to jej przebieg. Nie zdziwię się, jeśli remake Wiedźmina okaże się co najwyżej inspirowany wydarzeniami i zadaniami z oryginału... ale może to tylko moja bujna wyobraźnia.
Tak czy siak na odnowienie debiutu CD Projektu Red poczekamy jeszcze ładnych parę lat. Może ukaże się akurat na 20-lecie jego premiery?
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.