30.12.2023, 17:45Lektura na 3 minuty

Silent Hill: W przyszłym roku dowiemy się więcej o powstających projektach

Seria Kontami będzie też ścigana przez Slitterheada, za którego odpowiada Keiichirō Toyama, czyli twórca Silent Hilla.

Po tym, jak „polski Silent Hill” okazał się kompletnym niewypałem, a Silent Hill: Ascension brzydkim filmem wyciskającym z graczy kasę, nadzieja na przywrócenie blasku i dobrego imienia marce leży w rękach twórców zajmujących się pozostałymi projektami zapowiedzianymi przez Konami. Mowa o Silent Hill F, Silent Hill: Townfall, Silent Hill: The Short Message, które dorobiło się wielu przecieków oraz, naturalnie, remake’u Silent Hilla 2, za jaki odpowiada polski Bloober Team.

Prace nad tym ostatnim postępują podobno sprawnie, ale niektóre pomysły developerów spotkały się raczej z mieszanymi opiniami fanów, podobnie jak plotki o grze dwukrotnie większej od oryginału. Wątek remake’u pojawił się też ostatnio w naszym podcaście:

Bloober Team w ostatnim komunikacie zrzucił odpowiedzialność za informowanie o postępach na Konami, a to właśnie przemówiło. W wywiadzie-rzece dla japońskiego 4Gamera wypowiedział się Hajime Okamoto, producent Silent Hilla. Zapytany o plany firmy na przyszły rok, odparł:


Będziemy promować serię Silent Hill zarówno w grach, jak i poza nimi. W tym roku dystrybuowaliśmy Silent Hil: Ascension, czyli nową propozycję streamingową, dzięki której można cieszyć się tym światem także w formie serialowej. W 2024 roku ożywimy go także grami. Przede wszystkim przedstawimy aktualizację dotyczącą naszych projektów, ale chciałbym prosić fanów o jeszcze odrobinę cierpliwości.


Hajime Okamoto, producent serii Silent Hill

Czekamy 10 lat, a od prezentacji Konami minął już ponad rok, więc kilka tygodni lub miesięcy raczej nikogo nie zbawi. Zawsze można też skupić uwagę na innej produkcji, jaka intryguje fanów niekiedy bardziej niż nowe odsłony Silent Hilla.


Slitterhead z prezentacją w 2024 roku

A to dlatego, że Slitterhead tworzony jest przez Keiichirō Toyamę, czyli twórcę tak Silent Hilla, jak i Forbidden Siren. O grze nie wiemy zbyt dużo, bo pojawił się tylko jeden zwiastun i kilka materiałów zza kulis jej tworzenia, jednak wygląda na to, że niedługo coś się w tej sprawie ruszy. W tym samym wywiadzie współpracujący z Toyamą od lat Kazunobu Satō zapowiedział:


Bokeh Game Studio dalej ciężko pracuje nad Slitterheadem. Wydaje mi się, że przyszły rok będzie szczególny dla tego projektu.


Kazunobu Satō, Bokeh Game Studio

Sam Toyama dodał:


Rok 2024 będzie dla nas decydujący, ponieważ zaczniemy prezentować Slitterheada w pełnej krasie. To bardzo ważny rok, jaki wywrze krytyczny wpływ na przyszłość naszego studia, więc podchodzimy do tego z wielkim entuzjazmem.


Keiichirō Toyama, Bokeh Game Studio

Czy zatem możemy spodziewać się rywalizacji pomiędzy Silent Hillem a Slitterheadem? W jakimś stopniu pewnie tak, aczkolwiek produkcja Bokeh Game Studio uderza w inne tony niż seria Konami. Niemniej, szykuje się ciekawy czas dla fanów japońskich straszaków.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1081

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze