Wyciek w Insomniac Games: Branża gamedevowa solidaryzuje się z twórcami
Insomniac Games dopiero co świętowało premierę drugiej części Marvel’s Spider Man. Teraz ma poważne powody do zmartwienia po kradzieży danych.
Hakerzy, którzy wykradli materiały o grach oraz poufne dane pracowników Insomniac Games, wyznaczyli 7 dni na ich sprzedaż. Najwyraźniej nikt chętny się nie znalazł, dlatego postanowili uprzykrzyć życie twórcom Marvel's Spider-Man 2 jeszcze bardziej. Wspomniane materiały znalazły się w sieci, włącznie z informacjami o nadchodzącym Wolverinie, a także grze z Venomem oraz X-Menami.
Wycieki gier mogą dotyczyć każdej produkcji, jak ostatnio stało się to choćby z fabułą Suicide Squad: Kill the Justice League czy trailerem najnowszego GTA. Dlatego podobnie jak przy okazji wycieku GTA 6, twórcy gier okazują wsparcie Insomniacowi w mediach społecznościowych. Poszczególne osoby, jak i całe studia, współczują koleżankom i kolegom po fachu, podkreślając, jak dużo pracy włożyli w swoje projekty. Są to między innymi: Remedy (Alan Wake II, Control), Patrick K. Mills (pracował m.in. przy Cyberpunku 2077) czy Wushu Studios.
Szczególnie emocjonalny wpis umieścił Philipp Weber, dyrektor narracji pracujący obecnie przy najnowszych grach w uniwersum Wiedźmina.
Współczuję z całego serca osobom, które ucierpiał w wyniku wycieku z Insomniaca i szczere: „pie*****ie się” dla wszystkich osób odpowiedzialnych za niego. Przez ostatnie 2 lata musiałem płacić za usługę, aby mieć pewność, że nikt nie majstruje przy moich danych osobowych po włamaniu do mojej firmy w 2021 r. Takie rzeczy są naprawdę do bani.
Słowa wsparcia wyrazili też m.in. Jean-Philippe Durand (Ubisoft), Jordan DeVries (Respawn Entertainment), Cory Barlog (Sony Santa Monica), Liana Ruppert (była pracowniczka Bungie, którą dotknęła fala zwolnień) oraz dziennikarz Gamespotu, Tamoor Hussain.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.