Clair Obscur: Expedition 33 najlepiej ocenianą przez graczy grą w historii. Sprzedaż osiągnęła kolejny kamień milowy
W tym roku pojawiło się już kilka produkcji, które mogą zgarnąć sporo nagród na The Game Awards. Moglibyśmy wymienić chociażby Kingdom Come: Deliverance 2, Blue Prince, Split Fiction czy Assassin’s Creed Shadows. Obecnie jednak jesteśmy świadkami premiery tytułu, który od razu wskoczył na szczyty list najlepszych gier tego roku. Chodzi oczywiście o Clair Obscur: Expedition 33, czyli dzieło niewielkiego studia Sandfall Interactive, które całkowicie zauroczyło recenzentów.
Okazuje się teraz, że francuska produkcja może nie tylko sporo namieszać w rywalizacji o tytuł gry roku 2025, ale też w zasadzie wstrząsnąć całą branżą gier wideo. Europejskie jRPG otrzymało bowiem jeszcze lepszą ocenę od graczy niż od krytyków. A przypomnijmy, że recenzenci i tak wystawili grze bardzo wysoką notę, która na Metacriticu wynosi aż 92 punkty. Z kolei ogólna ocena użytkowników to obecnie 9.6, co oznacza, że Clair Obscur wyprzedziło w tej kwestii m.in. Wiedźmina 3, którego dodatek Krew i Wino otrzymał od graczy notę 9.3.
Jak zauważył Paul Tassi, Clair Obscur: Expedition 33 jest więc w tym momencie najlepiej ocenianą przez graczy grą w historii Metacritica. Fenomenalna ocena zaczyna się też przekładać na naprawdę świetny wynik sprzedażowy produkcji. Wygląda na to, że Sandfall Interactive ma co świętować, bo ledwie 3 dni po premierze Clair Obscur rozeszło się w ponad milionie kopii. Należy jednak zaznaczyć, że twórcy poinformowali, iż liczba ta uwzględnia także egzemplarze wysłane do sprzedawców detalicznych, ale nie bierze pod uwagę graczy, którzy doświadczyli gry w Game Passie.
Warto przy okazji dodać, że poprawiła się także najwyższa odnotowana liczba jednocześnie grających na Steamie. Według SteamDB w szczytowym momencie w jRPG grało ponad 100 tys. osób.
Czytaj dalej
46 odpowiedzi do “Clair Obscur: Expedition 33 najlepiej ocenianą przez graczy grą w historii. Sprzedaż osiągnęła kolejny kamień milowy”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
I TO jest sukces! 🙂
I to jest FAKT! 🙂
gDzIeEe DOwOdyYy?!?!
XD
Nowa marka z nieznanego studia osiagnela nieporownywalnie wiekszy sukces niz czwarta czesc Dragon Age’a. I wonder how, I wonder why.
Poczekamy aż uzbiera 12 milionów ponad egzemplarzy, może trzecią część DA przegoni 😉
Dobrze, ze to przytaczasz, bo to podkresla jeszcze bardziej astronomicznie wrecz ogromna porazke Veilguarda. Myslalem, ze stales w jego obronie.
@HEKLUSDWA Oczekujesz logiki od kogos kto ma problemy z pamietaniem co pisal, i wypiera sie gdy jest cytowany ze to nie on 😀 Ty od Failguardzie a ten od 3 czesci. Miszcz argumentow 😀
@HeklusDwa
Nie, porażka Vailgdarda nie była astronomiczna, nie masz na to żadnych dowodów, chyba, że się nimi podzielisz i zdefiniujesz jak rozumiesz tą hiperbolizację :p
Co decyduje o tym, że porażka jest słaba, duża a np. ogromna?
Ale spoko błąd logiczny, zdarza się xd.
Bardziej ciekawi czemu porównujesz grę dużo mniejszą, skompresowaną z stosunkowo małym budżetem, która od początku wiedziała czym chcę być i nie miała problemów produkcyjnych do gry, która powstawała 10 lat i która miała duże problemy produkcyjne od samego początku i była zaczynana 3 razy?
Takie porównanie, które stosujesz, nie ma najmniejszego sensu :v Więc ciekawi mnie jakie korelacje widzisz między tymi dwoma tytułami. Podzielisz się?
@Zlociutki
Nadal uciekasz przed odpowiedzią na pytania :v
Jak chcesz dyskutować to odnieś się do tego bo inaczej pokazujesz, że jakakolwiek dyskusja z tobą nie ma sensu bo jesteś kłamcą co jest udowodnione poniżej.
Link który wrzuciłeś w tym temacie:
https://www.cdaction.pl/newsy/starfield-to-wedlug-dyrektora-projektowego-bethesdy-cud-techniczny
nie pokazuje tego co twierdziłeś dzbanuszku, więc twoje pytanie nadal pozostaje bez odpowiedzi. Chyba, że przyznasz się do błędu i przeprosisz za wprowadzanie innych w błąd :c
Ale póki co, nadal nie odpowiedziałeś na pytanie.
Napisałeś swego czasu, że wypowiadałem się w ochach i achach na temat Akolity więc czekam aż w końcu zaprezentujesz dowody na to i zacytujesz mnie gdzie to robię, śmiało ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Dodatkowo:
https://cdaction.pl/newsy/dragon-age-w-cieniu-potworow-prawie-500-tysiecy-graczy-jednoczesnie-w-testach-nowej-gry-capcomu
Tutaj twierdzisz, że napisałem, że SW to jest gra roku. Gra roku dla kogo? Dla mnie? Dla branży? Gdzie napisałem cokolwiek z tych rzeczy? Zacytuj.
Gdzie ja napisałem, że ta gra to sukces? Ponownie, zacytuj. Sukces dla kogo? Zakładam, że chodzi ci o wydawcę, jeżeli tak, to pokaż, gdzie piszę coś takiego.
Jeżeli nie potrafisz tego zrobić to czemu kłamiesz?
@Sttark Nawet nie muszę czytać twoich wypocin. Po samej ścianie tekstu widać że cie mocno zabolało.
no 1.5mln kopii, sprzedanych i zamkniecie biowaru. to ogromny sukces, a to ze glupek wspomnial o 3 czesci i jej 12mln to maly szczegol. Jak glosi update juz sprzedali 1mln 🙂 czyli w tydzien przegonia ten wielki hit failguarda, a ten glupek dalej bedzie zaklamywac rzeczywistosc i tworzyc wlasna. Jego fikolki sa super, gra duzo mniejsza i lepiej zarzadzana to oczywiste ze sie lepiej sprzeda niz taka znana marka jak Dragon Age. Czego kurde nie rozumiesz?:). Jakby go podlaczyc do pradnicy to jego fikolki zasililby male miasto :D. 1.5mln kopi przy budzecie 200+ mln, czyli zwrocil sie maly procent tego co wydali to nie jest astronomiczna porazka to jest umiarkowany sukces 😀 Czy ty czlowieku czytasz co piszesz zanim nacisniesz wyslij?
@Kawalorn
Człowieku, jeżeli przyznajesz publicznie, że nie czytasz jakiegoś komentarza to czemu się w ogóle wypowiadasz, skoro nie masz nic mądrego do powiedzenia/ napisania?
Wskaż co i gdzie mnie zabolało, śmiało xd.
Potrafisz to zrobić czy to za trudne dla ciebie?
Albo może odpowiesz na pytanie skoro chcesz się udzielać? Wskaż jaki jest sens w porównywaniu gry dużo mniejszej, skompresowanej z stosunkowo małym budżetem, która od początku wiedziała czym chcę być i nie miała problemów produkcyjnych do gry, która powstawała 10 lat i która miała duże problemy produkcyjne od samego początku i była zaczynana 3 razy?
Śmiało, napisz coś mądrego i na temat dla odmiany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Zlociutki
Nadal uciekasz przed odpowiedzią na pytania :v
Jak chcesz dyskutować to odnieś się do tego bo inaczej pokazujesz, że jakakolwiek dyskusja z tobą nie ma sensu bo jesteś kłamcą co jest udowodnione poniżej.
Link który wrzuciłeś w tym temacie:
https://www.cdaction.pl/newsy/starfield-to-wedlug-dyrektora-projektowego-bethesdy-cud-techniczny
nie pokazuje tego co twierdziłeś dzbanuszku, więc twoje pytanie nadal pozostaje bez odpowiedzi. Chyba, że przyznasz się do błędu i przeprosisz za wprowadzanie innych w błąd :c
Ale póki co, nadal nie odpowiedziałeś na pytanie.
Napisałeś swego czasu, że wypowiadałem się w ochach i achach na temat Akolity więc czekam aż w końcu zaprezentujesz dowody na to i zacytujesz mnie gdzie to robię, śmiało ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Dodatkowo:
https://cdaction.pl/newsy/dragon-age-w-cieniu-potworow-prawie-500-tysiecy-graczy-jednoczesnie-w-testach-nowej-gry-capcomu
Tutaj twierdzisz, że napisałem, że SW to jest gra roku. Gra roku dla kogo? Dla mnie? Dla branży? Gdzie napisałem cokolwiek z tych rzeczy? Zacytuj.
Gdzie ja napisałem, że ta gra to sukces? Ponownie, zacytuj. Sukces dla kogo? Zakładam, że chodzi ci o wydawcę, jeżeli tak, to pokaż, gdzie piszę coś takiego.
Jeżeli nie potrafisz tego zrobić to czemu kłamiesz?
@STTARK
„Wskaż jaki jest sens w porównywaniu gry dużo mniejszej, skompresowanej z stosunkowo małym budżetem, która od początku wiedziała czym chcę być i nie miała problemów produkcyjnych do gry, która powstawała 10 lat i która miała duże problemy produkcyjne od samego początku i była zaczynana 3 razy?”
Śmiem twierdzić, że to tym gorzej dla Dragon Age’a. Nie mój problem, że firma działająca od kilkudziesięciu lat nie potrafi ogarnąć się z projektem, mając większe zasoby finansowe oraz ludzkie w porównaniu do małej firemki praktycznie dopiero debiutującej na rynku.
@Sttark
Przecież HeklusDwa pisał o sukcesie, skąd nagle wyskakujesz z wielkością sprzedaży? Jeszcze niedawno za jedyną miarę sukcesu gry wskazywałeś ocenę na Opencritc, którą to Inkwizycja ma niższą niż Clair Obscur.
@CKM
Czy ja wiem czy gorzej? Akurat w tym wypadku lepiej było być mniejszą firmą, która nie ma na głowie problematycznego wydawcy, który nie wie co chcę od gry i restartuje jej produkcje 3 razy xd.
@Szuwaks
Co do sukcesu to zarówno DAV, DAI i Clair Obscur mają pozytywne recenzje w zdecydowanej większości i każda z tych gier jest jakościowo na wysokim poziomie więc ten zarzut średnio ma sens xd. Chociaż tak, ta ostatnia zdecydowanie prezentuje wyższy poziom niż 2 ostatnie części Dragon Age’a. Pewnie zasłużenie, chociaż nie wiem kiedy sprawdzę osobiście, turówki rpg to raczej średnio mój konik.
@STTARK
A tu już mówimy o sposobie zarządzania przez EA. Dalej wychodzi na to, że to nieudacznicy, którym niewiele wychodzi. Nic im nie przeszkadza danie Bioware ułamka budżetu DAV oraz pozwalniania większości pracowników, jednocześnie dając im przy tym pełną swobodę w działaniu. Wszystko to aby jak najbardziej przypominali ekipę od Expedition 33. Niestety mniejsze studia nie mogą sobie pozwolić na coś odwrotnego.
Porazka Veilguarda nie byla astronomiczna? Jak w ogole mozna tak powiedziec, DA to uznana i duza marka, a czwarta czesc poradzila sobie gorzej niz gra doslownie z nikad o budzecie pewnie co najmniej 10 razy mniejszym. To, ze anulowali projekt kilka razy i gra powstawala dlugo to nie jest zaden argument defensywny i nie umniejsza porazki danej produkcji. Wiem, ze nie chcesz zaakceptowac rzeczywistosci, ale pobijasz to coraz wieksze rekordy w zaklamywaniu samego siebie.
On i tak odpisze swoje bebły, nie ma co się produkować z nim.
@CKM
,,A tu już mówimy o sposobie zarządzania przez EA. Dalej wychodzi na to, że to nieudacznicy, którym niewiele wychodzi ,,
EA? Może i tak, przynajmniej w zarządzaniu BioWare sobie nie radzę za dobrze, to prawda. Plus same studio ma swoje za uszami.
..Nic im nie przeszkadza danie Bioware ułamka budżetu DAV oraz pozwalniania większości pracowników, jednocześnie dając im przy tym pełną swobodę w działaniu..
Przeszkadzają panowie na górze studia, którzy są zapatrzeni w statystyki. Niestety.
@HeklusDwa
,,Porazka Veilguarda nie byla astronomiczna?,,
No nie była, ergo, nie udowodniłeś tego :p
..DA to uznana i duza marka,..
Nah. Nie jest ani za bardzo znana, w porównaniu z innymi markami, ani za bardzo dochodowa, jak widać po liście poniżej. Twierdzenie bez pokrycia :p
ME jest już bardziej znany i dochodowy. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_game_franchises
..To, ze anulowali projekt kilka razy i gra powstawala dlugo to nie jest zaden argument defensywny..
Oczywiście, że jest. Wyjaśnia to dlaczego EA nie było zadowolone z wyników sprzedaży xd.
..Wiem, ze nie chcesz zaakceptowac rzeczywistosci, ale pobijasz to coraz wieksze rekordy w zaklamywaniu samego siebie..
Gdzie niby? Nadal nie wykazałeś tego co twierdzisz:
Nie udowodniłeś, że porażka tej gry była astronomiczna.
Nie udowodniłeś, że DA to jakaś duża growa marka, ponownie, wskazałem ci dowody na to, że jest warta dość mało, mniej niż 20 milionów dolarów.
Ile straciło, według ciebie, EA na porażce finansowej DAV a ile np. na porażce nowej FIFY, która również nie dowiozła oczekiwań? :p
Serio, wypadało by mieć jakiekolwiek argumenty poza pustosłowiem.
Plus uciekasz od odpowiedzi na pytanie:
Wskaż jaki jest sens w porównywaniu gry dużo mniejszej, skompresowanej z stosunkowo małym budżetem, która od początku wiedziała czym chcę być i nie miała problemów produkcyjnych do gry, która powstawała 10 lat i która miała duże problemy produkcyjne od samego początku i była zaczynana 3 razy?
,,On i tak odpisze swoje bebły”
@RewolwerowanyRewolwr
Jezu.. co za cringowe wyrażenie xd.
@Starkk ze tez ci sie chce jeszcze uzerac z hejterami..
200mln budzet, najmniej bo mowili 250+, sprzedano okolo 1.5mln x60dolcow daje 90 minus prowizje i podatki, na czysto zarobili pewnie z 50mln, jak to nie jest astronomiczna porazka, ja wiem to jest umiarkowany suckes, gra sie zwrocila w 25%. Logika by stark. to ze prawie zamkneli studio, zwolnili rezysera tez nic nie znaczy 😀
Koles tworzy swoja rzeczywistosc 😀 do tego te jego juz memiczne dowody. Ciekawe jak on funckjonuje na codzien.
Przychodzi stark do zabki
– poprosze hot doga i paczke fajek
– 25.50 bedzie
– jak to 25.50 ma pani dowody? cena to zaden dowod
– prosze pana cena to 25.50
– to niczego nie dowodzi to zaden dowod
@Zlociutki
Nadal uciekasz przed odpowiedzią na pytania :v
Jak chcesz dyskutować to odnieś się do tego bo inaczej pokazujesz, że jakakolwiek dyskusja z tobą nie ma sensu bo jesteś kłamcą co jest udowodnione poniżej.
Link który wrzuciłeś w tym temacie:
https://www.cdaction.pl/newsy/starfield-to-wedlug-dyrektora-projektowego-bethesdy-cud-techniczny
nie pokazuje tego co twierdziłeś dzbanuszku, więc twoje pytanie nadal pozostaje bez odpowiedzi. Chyba, że przyznasz się do błędu i przeprosisz za wprowadzanie innych w błąd :c
Ale póki co, nadal nie odpowiedziałeś na pytanie.
Napisałeś swego czasu, że wypowiadałem się w ochach i achach na temat Akolity więc czekam aż w końcu zaprezentujesz dowody na to i zacytujesz mnie gdzie to robię, śmiało ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Dodatkowo:
https://cdaction.pl/newsy/dragon-age-w-cieniu-potworow-prawie-500-tysiecy-graczy-jednoczesnie-w-testach-nowej-gry-capcomu
Tutaj twierdzisz, że napisałem, że SW to jest gra roku. Gra roku dla kogo? Dla mnie? Dla branży? Gdzie napisałem cokolwiek z tych rzeczy? Zacytuj.
Gdzie ja napisałem, że ta gra to sukces? Ponownie, zacytuj. Sukces dla kogo? Zakładam, że chodzi ci o wydawcę, jeżeli tak, to pokaż, gdzie piszę coś takiego.
Jeżeli nie potrafisz tego zrobić to czemu kłamiesz?
Gdzie niby? W calej twojej wypowiedzi. Jezeli zamkniecie studia, ktore tworzylo dana gre nie swiadczy o jej porazce to ja juz nie wiem co 😀 Do reszty sie nawet nie odnosze, bo to kompletne bzdury.
Dragon Age V jest jedną z najlepszych gier rpg ostatnich lat, oceny na poziomie 9.7/10 a wy bedziecie mówic o porażce.. xD hejt
Do jakiej części wypowiedzi się odnosisz konkretnie? Bo pytań było sporo i nadal nie potrafisz na nie odpowiedzieć i posługujesz się ogólnikami xd.
Jeszcze raz:
Nie udowodniłeś, że porażka tej gry była astronomiczna.
Nie udowodniłeś, że DA to jakaś duża growa marka, ponownie, wskazałem ci dowody na to, że jest warta dość mało, mniej niż 20 milionów dolarów.
Ile straciło, według ciebie, EA na porażce finansowej DAV a ile np. na porażce nowej FIFY, która również nie dowiozła oczekiwań? :p
Wskaż jaki jest sens w porównywaniu gry dużo mniejszej, skompresowanej z stosunkowo małym budżetem, która od początku wiedziała czym chcę być i nie miała problemów produkcyjnych do gry, która powstawała 10 lat i która miała duże problemy produkcyjne od samego początku i była zaczynana 3 razy?
Jeżeli twierdzisz, że coś jest bzdurą to nie wystarczy tylko tak napisać, trzeba jeszcze to wykazać ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Hmm, jakbys nie ignorowal faktow to mialbys mnostwo dowodow, ale tak to nie wiem co jeszcze mozna napisac, bo i tak stwierdzisz, ze to nie dowod 😀 Jezeli Ty nie trollujesz, tylko na serio to wszystko piszesz to twoje zycie musi byc prze*ebane.
Znowu brak konkretów. Jeszcze raz.
Nie udowodniłeś, że porażka tej gry była astronomiczna.
Nie udowodniłeś, że DA to jakaś duża growa marka, ponownie, wskazałem ci dowody na to, że jest warta dość mało, mniej niż 20 milionów dolarów.
Ile straciło, według ciebie, EA na porażce finansowej DAV a ile np. na porażce nowej FIFY, która również nie dowiozła oczekiwań? :p
Wskaż jaki jest sens w porównywaniu gry dużo mniejszej, skompresowanej z stosunkowo małym budżetem, która od początku wiedziała czym chcę być i nie miała problemów produkcyjnych do gry, która powstawała 10 lat i która miała duże problemy produkcyjne od samego początku i była zaczynana 3 razy?
Nie wiem czym sie zajmujesz, ale powodzenia w zyciu, bo z takim charakterem moze byc ciezko.
@Hal1234 przepraszam, ale chyba żyjemy w alternatywnej rzeczywistości. Jakie oceny 9.7? Metacritic: recenzenci 82, gracze: 3,9 (ponad 8k ocen). Opencritic: recenzenci 71%, gracze 40%.
Rozumiem, że gra trafiła w Twój gust, ale nie zakłamuj rzeczywistości. Obok „najlepszego RPG ostatnich lat” to nawet nie leżało. Ale chyba w zbyt wiele gier nie grałeś. BG3, KCD2, CO: Ex33, Elden Ring, to tylko kilka przykładów do których Veilguard nie ma nawet startu. Specjalnie podałem różne „typy” RPG, bo każda z w/w gier różni się od siebie.
Powiem więcej: nawet bardzo średnie Avowed ma lepsze opinie (6,9 na Metacritic), co pokazuje, że średniak jest lepszy od tego badziewia Veilguard.
Więc jak już powołujesz się na jakieś liczby to chociaż nie kłam.
@Heklusdwa
Nawzajem, miłego uciskania od odpowiedzi xd. Jeszcze wrócą do ciebie 😌
@STTARK, pewnie będziesz wypierać to ze swojej świadomości, ale odpowiem.
„””Nie udowodniłeś, że porażka tej gry była astronomiczna.”””
Sprzedaż DA:I 12mln kopii z czego 1,1 mln w pierwszym tygodniu od premiery. Sprzedaż DA:V ok. 1,5 mln w 6 miesięcy. Jeżeli sequel sprzedaje <20% to nazywaj to jak chcesz, ale jest to straszna porażka.
Recenzje metacritic, DA:I, recenzenci 85, gracze 6.1; DA:V, recenzenci 82, gracze 3,9. Mały regres ze strony recenzentów, ogromny regres ze strony graczy.
Masz dwa argumenty, że to porażka. A to jak klasyfikujesz porażkę, czy jest "astronomiczna" czy "tylko znacząca" nie jest istotne. Ważne jest to, że EA i tak nie wyciągnie z tego wniosków.
"""Nie udowodniłeś, że DA to jakaś duża growa marka, ponownie, wskazałem ci dowody na to, że jest warta dość mało, mniej niż 20 milionów dolarów. """
Jaka była wartość marki przed premierą DA:V? Spadła czy wzrosła? Masz takie dane?
Dodatkowo, EA nie straciło na EA FC25, za dużo ludzi płaci za mikrotransakcje. Ale to inny problem.
"""Wskaż jaki jest sens w porównywaniu gry dużo mniejszej, skompresowanej z stosunkowo małym budżetem, która od początku wiedziała czym chcę być i nie miała problemów produkcyjnych do gry, która powstawała 10 lat i która miała duże problemy produkcyjne od samego początku i była zaczynana 3 razy?"""
Jest sens - pokazuje, że DA:V było tworzone "na siłę" pod presją wydawcy, a nie z pomysłem na siebie. To dalej pokazuje, że nowe studia, które nie są pod butem wielkich korpo, mogą tworzyć o wiele lepsze gry, a nawet więcej: MUSZĄ tworzyć lepsze, odważniejsze, ciekawsze gry, żeby się przebić w gąszczu korpo-gówna. Ale to również wina graczy, którzy płacą za to samo, bo korpo dostarcza tylko produkt, bo tabelki w excelu muszą się zgadzać.
Ja się cieszę, że są studia, które robią świetne gry przy mniejszym budżecie, z pomysłem na siebie. Niedawno skończyłem South of Midnight, które jest niesamowite, a jego jedyną wadą są "pomniejsze" walki, ale na szczęście gra jest na tyle długa i urozmaicona, że ten aspekt zamiast drażnić powoduje, że człowiek odchodzi z wrażeniem "no mogli to trochę lepiej zrobić" i tyle. Jeszcze nie skończyłem KCD2, bo gra jest ogromna, ale również niesamowita, tak powinien wyglądać prawdziwy sequel. No i ukończyłem 1 akt w CO:Ex33 - póki co GOTY. Tak, 2025 to "gierkowo" dla mnie świetny rok.
@Up
Ale sprzedaż Inkwizycji nijak się ma do sprzedaży DAV. To dwa zupełnie odrębne tematy xd.
I ja nigdzie nie piszę, że to nie była porażka. Czytaj z zrozumieniem, twierdzę, że op hiperbolizuje i póki co wychodzi na to, że mam rację, bo to, że finansowo nie zarobiła to akurat jest fakt i nikt tutaj temu nie przeczy.
Nie, bo nie ja twierdzę, że DA to duża marka. Zapytaj się subopa o to, bo żadne dowody nie idą za tym by była duża. A EA właśnie straciło na Fifie i tu też m.in o mikro chodzi.
No właśnie nie ma sensu bo obydwie te gry to zupełnie inny case i ich porównywanie nie ma najmniejszego sensu. Dosłownie wszystko je różni poza tym, że to gry komputerowe i RPG.
I to nieprawda, że gra powstawała na siłę. Powstała bo trzeba było zakończyć tą historię i bardzo fajnie, że to się udało zrobić 😌
Co do wyższości gier mniejszych studiów ponad wyższych to się podpisuje pod tym. Sukces Clair Obscur to bardzo dobra rzecz dla branży i oby takich perełek było więcej.
„W tym roku pojawiło się już kilka produkcji, które mogą zgarnąć sporo nagród na The Game Awards. Moglibyśmy wymienić chociażby Kingdom Come: Deliverance 2, Blue Prince, Split Fiction czy Assassin’s Creed Shadows.” A shadows niby za co ma zgarnac nagrode? jest kategoria najbardziej odtworcza i nijaka gra? z maks 3 aktywnosciami, pelnia grindu oraz mtx? Jest taka kategoria? Jak tak to maja wygrana w kieszeni. Bo w innych nie widze dla niej zadnych szans.
Czas na premierę kategorii „Największe rozczarowanie”; dzięki temu te średniaki będą mogły coś wygrać.
No za progresywność i pierwszego czarnego samugraja oczywiście.
No i super, niech im idzie jak najlepiej 🙂 Pstryczek w nos dla całej branży
Lepiej od Baldurka?
Az tak to nie, ale kto wie, moze ich nastepna gra pobije Lariana. Bo jednak Larian przy premierze BG3 byl juz studiem rozpoznawalnym i dosc uznanym. No i sama marka tez nowa nie byla.
BG3 sprzedało ponad dwa miliony kopii jeszcze w okresie wczesnego dostępu.
Ciekawe czy cena ma z tym coś wspólnego, hmm? Przypominam: 160 zł za nową grę, która nie jest rozpikselowanym indie.
Na pewno. Jakby gra była droższa to pewnie część osób zdecydowałaby się dorwać ją w gamepassie. Na reddicie widziałem komentarze osób, które mówiły że grę kupili dwukrotnie, żeby wspierać studio, a to by się na pewno nie wydarzyło jakby gra kosztowała 250zł. A propos gamepassa – sukces tej gry jest jeszcze większy, bo ilość sprzedanych kopii nie uwzględnia GP
Już milion? Myślałem, że to dopiero pół miliona.
Super. No to mamy najlepszy debiut w historii. Co ciekawe. Debiutujące studio, skromny wydawca i jest wersja PL. Da się ? Da się.
Czy duzi wydawcy mają już kupe w majtach? Widząc że utalentowani developerzy wcale nie muszą być od nich uzależnieni? Czy boją się że to nie pojedynczy przypadek a trend, że gracze będą czekać na takie projekty i przestaną wydawać pieniądze na odgrzewane kotlety tworzone dla akcjonariuszy a nie dla graczy? Mam nadzieję że tak.
Wiekszosc graczy to banda nacpanyvh baranow i wybiora masowke czy multiplayerek, skinek itd.
Nie oczekuj od tej grupy konsumenckiej inteligencji i gustu.
Ilosc wydanej kasy ma mikroplatnosci i dlc jasno pokazuje co i jak.
Spokojnie, zaraz znów ruszy damage control jak przy Baldurze, że ta gra to wyjątek od reguły, że wyjątrkoweokoliczności i nie napalajcie się gracze na takie gry, bo ich nie dostaniecie.
Przebili Resident Evil 4 i Resident Evil 4 remake?