Alan Wake 2 doczeka się aktualizacji z okazji pierwszych urodzin. Ze zmian ucieszą się szczególnie posiadacze PS5
Spora aktualizacja do Alana Wake’a 2 zawiera między innymi zmiany w oprawie audiowizualnej oraz wprowadzeniem nowych opcji dostępności.
Choć ciężko mu idzie temat zarabiania pieniędzy, to Alan Wake 2 niewątpliwe jest jednym z najlepszych dzieł, jakie branża gier wideo miała okazję zobaczyć w ostatnich latach. Świadczyć mogą o tym trzy statuetki na The Game Awards oraz miano najszybciej sprzedającej się produkcji Remedy Entertainment w historii. Aby podtrzymać zainteresowanie marką oraz całym uniwersum studio prężnie pracowało przez kolejne 12 miesięcy, co zaowocowało premierą jednego rozszerzenia fabularnego – Night Springs. W drodze znajduje także drugie DLC zatytułowane The Lake House, a jego premiera nastąpi już dziś.
Z okazji nadchodzącej pierwszej rocznicy premiery Alana Wake’a 2 Remedy Entertainment przygotowało jeszcze jedną niespodziankę. Na oficjalnej stronie gry opublikowano wpis dotyczący rocznicowej aktualizacji. Ta będzie największym tego typu dodatkiem w dotychczasowej historii gry. Patch nie wprowadza żadnych dodatków kosmetycznych, wyposażenia czy tego typu rzeczy. Twórcy skupili się w tym wypadku przede wszystkim na implementacji dodatkowych opcji oraz poprawie technicznej tytułu.
Prace nad Alanem Wakiem 2 nie ustały od momentu premiery. Pracowaliśmy nad dwoma rozszerzeniami: Night Springs oraz The Lake House, ale także zbieraliśmy wasze opinie, co przyczyniło się do zmian i ulepszeń gry na podstawie reakcji graczy. Zmiany te zebraliśmy w aktualizacji rocznicowej, nazwanej tak dlatego, że ukazuje się w pobliżu rocznicy premiery Alana Wake’a 2.
Najbardziej ze zmian ucieszą się użytkownicy PS5, gdyż Remedy popracowało nad poprawą oprawy graficznej oraz ogólnej jakości technicznej gry. Twórcy poświęcili osobny artykuł, w którym możemy dowiedzieć się o pracach nad edycją produkcji na PS5 Pro i tego, jak zmieni się oblicze wizualne gry na mocniejszym wariancie konsoli Sony. Przede wszystkim tryb jakości otrzyma ray tracing, a także zwiększy rozdzielczość renderowania obrazu, oczywiście w trzydziestu klatkach na sekundę. Tryb wydajności zostanie wzbogacony o nowe efekty, a także szczegóły względem podstawowego PS5, a przy tym także wyrenderuje obraz w wyższej rozdzielczości. Do tego twórcy obiecują stabilne 60 fps właśnie w tym trybie. Wisienką na torcie jest wsparcie dla technologii PSSR.
Twórcy na wielu zrzutach ekranu, a także materiałach wideo starają się udowodnić, jak dużym wyzwaniem było usprawnienie Alana Wake’a 2 do stanu, w którym znajdzie się na premierę PS5 Pro. Artykuł przepełniony jest wręcz historiami i wyjaśnieniami, dlaczego studio zdecydowało się na takie rozwiązania i co na tym zyskają sami gracze. Remedy Entertainment chwali się, że wycisnęło wszystko, co byli w stanie z najnowszego sprzędtu Sony.
Najwięcej zmian znajdziemy jednak w ustawieniach. Te zyskały bardzo dużo opcji dostępności, a także ułatwień dla graczy mających trudności z niektórymi aspektami Alana Wake’a 2. Z ciekawszych pozycji można wspomnieć o opcjach rodem z kodów wpisywanych w oryginalnym Doomie: nieskończona amunicja, nieśmiertelność czy jednostrzałowa eliminacja. Do tego wprowadzono dodatkowe opcje sterowania oraz bardziej zaawansowane wykorzystanie możliwości pada DualSense.
W Alana Wake’a 2 zagracie na PC, PS5 oraz Xboksach Series X/S.
Czytaj dalej
Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.