Clair Obscur: Expedition 33 najlepiej ocenianą przez graczy grą w historii. Sprzedaż osiągnęła kolejny kamień milowy
Gracze oceniają dzieło Sandfall Interactive jeszcze lepiej niż recenzenci.
W tym roku pojawiło się już kilka produkcji, które mogą zgarnąć sporo nagród na The Game Awards. Moglibyśmy wymienić chociażby Kingdom Come: Deliverance 2, Blue Prince, Split Fiction czy Assassin’s Creed Shadows. Obecnie jednak jesteśmy świadkami premiery tytułu, który od razu wskoczył na szczyty list najlepszych gier tego roku. Chodzi oczywiście o Clair Obscur: Expedition 33, czyli dzieło niewielkiego studia Sandfall Interactive, które całkowicie zauroczyło recenzentów.
Okazuje się teraz, że francuska produkcja może nie tylko sporo namieszać w rywalizacji o tytuł gry roku 2025, ale też w zasadzie wstrząsnąć całą branżą gier wideo. Europejskie jRPG otrzymało bowiem jeszcze lepszą ocenę od graczy niż od krytyków. A przypomnijmy, że recenzenci i tak wystawili grze bardzo wysoką notę, która na Metacriticu wynosi aż 92 punkty. Z kolei ogólna ocena użytkowników to obecnie 9.6, co oznacza, że Clair Obscur wyprzedziło w tej kwestii m.in. Wiedźmina 3, którego dodatek Krew i Wino otrzymał od graczy notę 9.3.
Jak zauważył Paul Tassi, Clair Obscur: Expedition 33 jest więc w tym momencie najlepiej ocenianą przez graczy grą w historii Metacritica. Fenomenalna ocena zaczyna się też przekładać na naprawdę świetny wynik sprzedażowy produkcji. Wygląda na to, że Sandfall Interactive ma co świętować, bo ledwie 3 dni po premierze Clair Obscur rozeszło się w ponad milionie kopii. Należy jednak zaznaczyć, że twórcy poinformowali, iż liczba ta uwzględnia także egzemplarze wysłane do sprzedawców detalicznych, ale nie bierze pod uwagę graczy, którzy doświadczyli gry w Game Passie.
Warto przy okazji dodać, że poprawiła się także najwyższa odnotowana liczba jednocześnie grających na Steamie. Według SteamDB w szczytowym momencie w jRPG grało ponad 100 tys. osób.
Czytaj dalej
Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.