12
3.02.2023, 15:00Lektura na 2 minuty
Plotka

Diablo IV na konsolach będzie wymagać abonamentu do uruchomienia? Szykujcie lepiej portfele

Tak na razie wynika z oznaczeń, które znajdziemy na podstronach Diablo IV w sklepach Xboksa i PlayStation.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Na temat Diablo IV wciąż nie wiemy jakoś dużo. Gra ukaże się 6 czerwca 2023 na PS4, PS5, XBO, XSX oraz PC, co zapowiedziano na The Game Awards (wraz ze zwiastunem). Twórcy omówili oficjalnie również takie tematy, jak działanie poziomów światów oraz publikowali niepowiązane ze sobą tematycznie zwiastuny na przestrzeni lat.

Jeśli zaś chodzi o wymiar plotek, tu już robi sie gorąco. Przeciekają informacje o battle passie, walucie premium, grze-usłudze, gameplaye... Jedną z informacji, które rozpalają graczy, jest zapowiadany internetowy wymiar gry. Mapę mamy dzielić z innymi graczami, co sprawia, że nawet jednoosobowa rozgrywka przerodzi się w rodzaj miękkiego MMO.

Teraz okazuje się, że dla właścicieli konsol wiązać się to będzie z dodatkowymi kosztami niczym dla fanów WoW-a. Fani wypatrzyli, że strony sklepów PlayStation Store oraz Xbox Store informują o tym, że internet jest wymagany do grania cały czas, a tuż obok – że owa internetowa gra w każdej odsłonie wymaga abonamentu. 

Jeśli chodzi o Sony, to informacja jest przekazana niepozornie i trzeba ją wydedukować samemu (chodzi o abonament PlayStation Plus). Microsoft natomiast się nie patyczkuje:


Gra wymaga subskrypcji Xbox Game Pass Ultimate lub Xbox Live Gold do grania na konsoli (subskrypcje sprzedawane osobno).



Wielki zawód

O tym, że Diablo IV będzie ciągle online, wiedzieliśmy od dawna. Nie było natomiast podstaw do sądzenia, że zakup abonamentu będzie wymagany do gry w pojedynkę.

Takie Diablo III również potrzebuje internetu do życia, ale nie musimy płacić za nic, dopóki nie połączymy się ze znajomymi lub obcymi. Diablo II Resurrected oferowało z kolei tryb offline. Wygląda więc na to, że sytuacja pogarsza się z każdą częścią serii... Chyba, że sytuacja ulegnie zmianie. Wszak oznaczenia można jeszcze uznać za tymczasowe.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze