Sea of Stars ze świetną sprzedażą. Nie zatrzymały jej Game Pass, PS+ ani gry AAA

Sea of Stars ze świetną sprzedażą. Nie zatrzymały jej Game Pass, PS+ ani gry AAA
Sea of Stars rozeszło się w stu tysiącach kopii. Czemu to taki dobry wynik?

Sea of Stars to inspirowana jRPG-ami z lat 90. gra autorstwa Sabotage Studio, która miała premierę dzień przed publikacją tego newsa, 29 sierpnia 2023. Wcielamy się w dwójkę Dzieci Przesilenia. Tylko ich moce są w stanie odeprzeć wrogów nasyłanych przez alchemika Fleshmancera. Jej uniwersum dzielone jest z inną produkcją studia, The Messenger. Sea of Stars można traktować jako jego luźny prequel, co w żadnym stopniu nie zwiększa wymagań dla nowych graczy.

Świetna sprzedaż

Minęła nieco ponad doba od premiery, a studio pochwaliło się wynikami sprzedaży. To 100 tysięcy kopii.

https://twitter.com/seaofstarsgame/status/1696709610277663115

Dlaczego to świetny wynik? Po pierwsze to niezależna gra. W ich przypadku podobne liczby są zarezerwowane dla największych hitów, np. tegorocznego Dave the Diver (milion kopii w 10 dni). Po drugie premiera odbyła się także w katalogu gier PS Plusa oraz Game Passie. W przypadku Hi-Fi Rush tylko ten drugi czynnik obniżył faktyczną sprzedaż i sprawił, że Microsoft wolał chwalić się liczbą użytkowników. Po trzecie jest wciśnięta między hitowe Baldur’s Gate 3 a wyczekiwanego Starfielda w roku, który ogólnie obfituje w wielkie premiery.

Gratulujemy!

https://youtu.be/8jkeh6O1Rzs

Równie świetne recenzje

To nie koniec dobrych wieści. Z pierwszych recenzji wynika, że 2023 zapamiętamy za kolejny dobry tytuł. Sea of Stars może już teraz pochwalić się wynikiem 89 na OpenCriticu – przy czym warto podkreślić, że 99% piszących poleca grę – i średnio 90 na Metacriticu. Recenzji CD-Action możecie spodziewać się niebawem.

2 odpowiedzi do “Sea of Stars ze świetną sprzedażą. Nie zatrzymały jej Game Pass, PS+ ani gry AAA”

  1. PlaystationFanboy 30 sierpnia 2023 o 12:50

    Też kupię, mimo że mam PS Plusa. Dla takich studiów sprzedaż jednego tytułu to być albo nie być. Dzisiaj przeczytałem, że Mimimi kończy działalność, bo nie są w stanie finansowo pociągnąć kolejnych projektów. Szkoda, że studio odpowiedzialne za świetne Shadow Tactics, Desperados 3 i teraz Shadow Gambit się zamyka.

    • „At the same time, dedicating the past decade and a half of our lives working on increasingly ambitious games took a heavy personal toll on us and our families,” Mimimi said. “After the release of Shadow Gambit we decided it was the right time to prioritize our well-being and to pull the brakes instead of signing up for another multi-year production cycle.”

      To zdaje się była główna przyczyna, a jeśli chodzi o kasę to tam bardziej była kwestia ryzyka czy się zwróci czy nie.

Dodaj komentarz