Starfield: Aktualizacja z DLSS3 wychodzi z bety
Bethesdzie się nie spieszyło, bo czekaliśmy na to sporo ponad 2 miesiące, ale w końcu doczekaliśmy się pełnego wykorzystania technologii DLSS3 w Starfieldzie.
Choć Starfield wykręcił niesamowity wynik na premierę, to czegoś mu zabrakło, by przetrzymać to dłużej. Najpierw dowiedzieliśmy się, że na tegorocznym The Game Awards najnowsza gra Bethesdy otrzymała tylko jedną nominację, a potem pisałem, że na Steamie już więcej osób gra w Skyrima niż w Starfielda. Cóż, jest jakaś szansa, że sytuację uratuje aktualizacja z DLSS3, która w pierwszej połowie listopada weszła do bety na Steamie. Zwłaszcza że wynik testów Digital Foundry napawał optymizmem.
Dwa tygodnie – tyle wspomniana aktualizacja spędziła w fazie testowania. Mogliśmy już zobaczyć, jak Starfield wygląda razem z tym patchem, ale pojawiło się kilka warunków, w tym jednym z nich było niezapisanie postępów rozgrywki. Nie powinno to być jednak dłużej problemem – w ogłoszeniach na Steamie developerzy dali nam znać, że aktualizacja 1.8.86 jest już oficjalnie w grze.
Aktualizacja wprowadza wsparcie dla DLSS firmy Nvidia dostępne dla graczy PC. Posiadacze kompatybilnych kart graficznych z układami Nvidia mogą od teraz korzystać z funkcji DLSS Super Resolution, Deep Learning Anti-aliasing (DLAA), niskiego opóźnienia Nvidia Reflex i generowania klatek obrazu DLSS.
To jest ta najważniejsza informacja, ale – jak już zresztą pisałem ostatnim razem – update jest całkiem spory. Obejmuje poprawki i usprawnienia w obrębie wydajności, stabilności, rozgrywki czy misji. A ponadto przypominam, że od teraz nie będziemy musieli zbierać jedzenia do ekwipunku, a możemy je zjeść prosto ze świata gry.
Czytaj dalej
Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.