Ubisoft reklamuje Mirage w innym Asasynie. Winny błąd techniczny

Najnowszy Asasyn okazał się ogromnym sukcesem… A przynajmniej tak twierdzi Ubisoft. W naszej recenzji UV był nastawiony nieco mniej entuzjastycznie i bardzo podobne opinie wyrażali inni recenzenci. Powrót do korzeni, jakim firma reklamowała Mirage, wcale nie udał się tak dobrze, jak początkowo obiecywano, a że jest już za późno na daleko idące zmiany, trzeba sięgnąć po inne metody.
Pierwsza to oczywiście darmowe aktualizacje, ratujące tyłek każdego developera chcącego wyciąć to i owo przed premierą, po czym zaoferować to jako późniejsze wsparcie. Dzięki popremierowemu update’owi w Mirage pojawi się m.in. tryb nowej gry plus. Oprócz tego można naprawić sytuację wydaniem DLC, których najpierw miało nie być, a potem coś się zmieniło – na ten temat nie ma jednak żadnych wiadomości. Jest też trzecia możliwość, czyli staromodna dźwignia handlu: reklama. Na przykład taka, jaką zobaczył pewien gracz Assassin’s Creed Odyssey podczas włączania podglądu mapy:
To niby tylko sekunda, ale przekroczenie pewnych granic raczej nie posiada ram czasowych. W internecie natychmiast zagrzmiało, że Ubisoft próbuje poprawić sprzedaż gry i chwyta się w tym celu nawet tak niskich zagrywek, jednak zdaniem firmy mamy do czynienia ze zwykłym błędem. Jak informuje Eurogamer:
Zostaliśmy poinformowani, że wczoraj gracze napotkali reklamy podczas grania w niektóre odsłony serii Assassin’s Creed. Było to wynikiem błędu technicznego, jakim zajęliśmy się od razu, kiedy dotarły do nas pierwsze zgłoszenia.
Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale muszą tam mieć wyjątkowo rozbrykane błędy – pierwszy raz słyszę, by w wyniku problemów technicznych ludzie musieli oglądać reklamy. Może „reorganizacja” sprzed kilkunastu dni była za duża? Albo sztuczna inteligencja pisze coś więcej niż scenariusze?
Czytaj dalej
-
Europa Universalis 5 zaoferuje zaawansowany system dyplomacji. Twórcy opublikowali...
-
Borderlands 4 doczeka się kolejnych poprawek w optymalizacji. Twórcy ostrzegają...
-
Dwukrotnie przekładane DLC do Cities: Skylines 2 z datą premiery. Bridges &...
-
The Elder Scrolls 6 uhonoruje zmarłą fankę. Powstanie bazowana...
6 odpowiedzi do “Ubisoft reklamuje Mirage w innym Asasynie. Winny błąd techniczny”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„W związku z pozytywnym odbiorem błędu technicznego, postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom graczy i wprowadzić błąd na stałe do naszych gier. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy podchodzą do tego pomysłu z entuzjazmem. Jako, że staramy się zadowolić wszystkich, dla takich osób przewidzieliśmy opcję deaktywacji tego błędu za jedyne 4,99 € miesięcznie (z możliwością wykupienia planu na 3, 6 lub 12 miesięcy). Z serdecznymi życzeniami z okazji Świąt Zimowych, Ubisoft.”
A będzie jakaś dodatkowa skórka z Ezio, którą można dokupić do tego błędu?
Na święta będzie skórka Mariah Carey
Co jak co, ale raz Ubisoftowi udało się zrobić bardzo dobrą reklamę nowej części Assassyna wewnątrz poprzedniej. Mowa tu o darmowych setach wikingów, które otrzymali wszyscy posiadacze Odyseii.
Wprowadzenie abonamentu w celu nieoglądania reklam to jedno – pewnie powiązanego z jakąś usługą typu gamepass. Drugie to zmiana modelu rozgrywki który takie rozwiązania premiuje.
Akceptacja „to tylko kosmetyki” sprawiła, że w większości gier graficy najwięcej czasu poświęcają na kosmetyki DLC, kosztem tego co jest w grze. To co kiedyś było nagrodą wyróżniającą umiejętności gracza, teraz wyróżniająca zasobność jego portfela.
Innym przykładem jest akceptacja przez graczy płatnych „oszczędzaczy czasu”. To jest jeszcze bardziej szkodliwe bo sprawia, że gra jest tworzona z założeniem nudnego grindu zachęcającego do jego przeskoczenia. Do gry są wprowadzane celowo elementy które czynią grę gorszą, po to by ktoś był gotowy zapłacić za ich pominięcie.
A w tym przypadku akceptacja takich praktyk, co już parę osób wskazało, sprawi, że gra się skupi na tym by gracz jak najczęściej wchodził do menu pauzy gdzie zobaczy reklamę. Więc trzeba ograniczyć użyteczność wszystkiego co sprawia, że gracz nie musi z niego korzystać.
No no, jak reakcja negatywna to celowy zabieg jest nagle błędem technicznym