Wiedźmin 3 Next Gen: Nowe problemy z wydajnością po ostatnim patchu

Wiedźmin 3 Next Gen był jednym z gorętszych tematów końcówki zeszłego roku. Po dwóch latach od pierwszej obietnicy CD Projekt Red wypuścił ulepszoną wersję gry na PS5, XSX oraz komputery osobiste. Przyniosła ona wiele ulepszeń graficznych oraz drobnych ciekawostek gameplayowych.
Nie obyło się jednak bez problemów. Kontrowersje wzbudziły olbrzymie spadki klatek na niektórych kartach graficznych w wersji na komputery osobiste. Na naszej stronie pojawiła się analiza autorstwa Krigora, który podsumował całość słowami: „po prostu tragedia”.
Wkurzyłem się. Słowo daję – w Wiedźmina 3 w jego nowej pecetowej wersji chciałem sobie pograć przez święta Bożego Narodzenia. Patrząc jednak na to, jak szybko Redzi łatali Cyberpunka, liczę teraz bardziej na Wielkanoc. 2024 roku.
Nieco wcześniej, bo wczoraj, ukazał się patch 4.01 celujący w naprawę wydajności. Czy nasz recenzent ogra ulepszonego Wieśka w tegoroczną Wielkanoc bez problemów?
Więcej ścinek
W sieci pojawiły się analizy techniczne, które pokazują dość jasno, że nowa aktualizacja nie tylko nie naprawia, ale i nieznacznie zmniejsza wydajność gry na wybranych sprzętach. Pokazuje to np. kanał Lootward. Testowana specyfikacja to karta graficzna RTX 3070, 32 GB RAM-u oraz procesor Ryzen 5 5600x.
Użytkownicy zauważają, że może to być kwestia naprawionego ustawienia Screen Space Reflections (odbicia przestrzeni ekranu). Ponieważ Redzi sprawili, że w końcu działa na komputerach osobistych, to naturalnie musi zabierać ono trochę mocy obliczeniowej.
Dobre wieści
Są też dobre informacje. Znany i lubiany płatnerz po aktualizacji znowu chwali się tym, że oferuje miecze.
Tymczasem w realu Sapkowski zapowiada, że wciąż chce napisać nowe książki o Wiedźminie. Spływają do nas także półoficjalne informacje o Wiedźminie Syriuszu, który może być grą sieciową z trybem kooperacji. Trwa także crossover w grze Lost Ark.
Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “Wiedźmin 3 Next Gen: Nowe problemy z wydajnością po ostatnim patchu”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Patch który miał naprawić wydajność, pogarsza ją O_O
Odpaliłem full RT po patchu i szybko się wycofałem. Gra w tym ustawieniu nie tylko działa wolniej, ale i wygląda znacznie gorzej, niż przed patchem. Szkoda. Toussaint o tej porze roku wygląda niesamowicie.
Trzeba więcej RT to będzie chodzić jeszcze gorzej, na co komu ten efekt chyba tylko po aby zbijać wydajność, Wiedźmin 3 sam w sobie był zasobożerny i potrzebował porządnej konfiguracji sprzętowej aby w miarę płynnie chodzić na PC, do tego można dodać problem na PS4 i PS5 Wiedźmin 3 potrafił się wyspać, na Xbox One było trochę lepiej ale sama gra potrafiła się dłużej wczytywać, więc jak się chce dodawać nowe opcje graficzne to najpierw pozbyć wszelkich problemów trapiących silnik gry, najlepiej sytuację przedstawia komiks z Gry-Online Dział kontroli Jakości Cd Projekt https://www.gry-online.pl/komiksy/cartoon-games/cartoon-games-odc-366-u-mnie-dziala/zf23c1f
U mnie ze 100-120 fpsów, zostało 70-80 ze spadkami poniżej 60. Także ogólnie fajnie, polecam 😀
„Naprawiono błąd, w wyniku którego opcja odbicia w przestrzeni ekranu nie działała na PC, mimo że była włączona. Gracze, którzy wcześniej ustawili poziom SSR na wysoki, mogą teraz zauważyć różnicę w wydajności.”
Tylko, że u mnie ma różnicy między niskim a wysokim SSR. Taki sam spadek fpsów, poza tym, SSR to nie RT, żeby zjadał 40% wydajności 😀
gdzie gość twierdzący, że nie wolno się czepiać bo premierowa wersja tez miała problemy? chętnie znowu prześledzę tok jego rozumowania
Naprawiono blad w którym użytkownicy osiągali za dużo klatek w grze z 2015. Jak zwykle partacze z Red2.0 pokazali swoje. Zaczynam podejrzewać, że specjalnie dociskają karty i procesory, by wiedźmin 3 znów wrócił do testów benchmarkowych nowych komponentów.
Nowy patch w końcu naprawił RT, i gra może i nie śmiga, ale trzyma te stałe 65-70 klatek w pełnym 4K, ze wszystkim na Uber+, z RT, z WYŁĄCZONYMI DLSS i DRS [AA na TAAU].
Krótko mówiąc, jak już gdzieś pisałem, gra skrojona na NEXT GENy, więc bez obecnej generacji [rtx 40×0] nie podchodzić