rek

Wyciek w Insomniac Games: Branża gamedevowa solidaryzuje się z twórcami

Wyciek w Insomniac Games: Branża gamedevowa solidaryzuje się z twórcami
Michał "thegoose" Gąsior
Insomniac Games dopiero co świętowało premierę drugiej części Marvel’s Spider Man. Teraz ma poważne powody do zmartwienia po kradzieży danych.

Hakerzy, którzy wykradli materiały o grach oraz poufne dane pracowników Insomniac Games, wyznaczyli 7 dni na ich sprzedaż. Najwyraźniej nikt chętny się nie znalazł, dlatego postanowili uprzykrzyć życie twórcom Marvel’s Spider-Man 2 jeszcze bardziej. Wspomniane materiały znalazły się w sieci, włącznie z informacjami o nadchodzącym Wolverinie, a także grze z Venomem oraz X-Menami.

Wycieki gier mogą dotyczyć każdej produkcji, jak ostatnio stało się to choćby z fabułą Suicide Squad: Kill the Justice League czy trailerem najnowszego GTA. Dlatego podobnie jak przy okazji wycieku GTA 6, twórcy gier okazują wsparcie Insomniacowi w mediach społecznościowych. Poszczególne osoby, jak i całe studia, współczują koleżankom i kolegom po fachu, podkreślając, jak dużo pracy włożyli w swoje projekty. Są to między innymi: Remedy (Alan Wake II, Control), Patrick K. Mills (pracował m.in. przy Cyberpunku 2077) czy Wushu Studios.

https://twitter.com/remedygames/status/1737073250989920350
https://twitter.com/PKernaghan/status/1737028694391115880
https://twitter.com/wushustudios/status/1737115305732878705

Szczególnie emocjonalny wpis umieścił Philipp Weber, dyrektor narracji pracujący obecnie przy najnowszych grach w uniwersum Wiedźmina.

Współczuję z całego serca osobom, które ucierpiał w wyniku wycieku z Insomniaca i szczere: „pie*****ie się” dla wszystkich osób odpowiedzialnych za niego. Przez ostatnie 2 lata musiałem płacić za usługę, aby mieć pewność, że nikt nie majstruje przy moich danych osobowych po włamaniu do mojej firmy w 2021 r. Takie rzeczy są naprawdę do bani.

https://twitter.com/PhiWeber/status/1737060208919154758

Równie mocno wypowiedział się Dinga Bakaba z Arkane Lyon, gdzie zajmuje posadę współdyrektora kreatywnego. Wspomniał między innymi o fizycznych symptomach stresu związanych z obawami o wycieki. W innym wpisie odniósł się również do dziennikarzy, którzy publikują wycieki. Podkreśla przy tym, że gry są dziełem realnych osób i niewłaściwe jest ich zrównywanie z „marketingowym planem bogatych korporacji”. Jason Schreier pewne by się z tym nie zgodził.

https://twitter.com/DBakaba/status/1737195649618018804
https://twitter.com/DBakaba/status/1737254210784104862

Słowa wsparcia wyrazili też m.in. Jean-Philippe Durand (Ubisoft), Jordan DeVries (Respawn Entertainment), Cory Barlog (Sony Santa Monica), Liana Ruppert (była pracowniczka Bungie, którą dotknęła fala zwolnień) oraz dziennikarz Gamespotu, Tamoor Hussain.

https://twitter.com/djpweb/status/1737230388680908851
https://twitter.com/theastralj/status/1737097766008955167
https://twitter.com/corybarlog/status/1737015588810314073
https://twitter.com/DirtyEffinHippy/status/1736983147336827268
https://twitter.com/tamoorh/status/1737144523917320635

Jedna odpowiedź do “Wyciek w Insomniac Games: Branża gamedevowa solidaryzuje się z twórcami”

  1. Gdzie byli ci wszyscy twórcy i dziennikarze kiedy doszło do wycieku z Capcom’u

Dodaj komentarz