1
6.02.2024, 19:00Lektura na 2 minuty

Square Enix chce rewolucji. Ich gry obchodzą za mało osób

Gry Square Enix nie cieszą się ostatnio wybitnym zainteresowaniem. Firma rozpoczyna śledztwo i restrukturyzację, aby zmienić tę sytuację.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Square Enix ma problem z przekonaniem szerszej publiki do swoich gier. Olbrzymie Forspoken przyszło, mignęło, i zniknęło, mimo że to nie jest w gruncie rzeczy zła gra. Foamstars próbuje się przebić wejściem do PlayStation Plusa na premierę. A Final Fantasy XVI sprzedaje się znośnie, ale szału nie ma. Firma zapowiedziała też ostatnio przepiękne Visions of Mana. Wyglądało imponująco, acz zostało metaforycznie zjedzone przez ogłoszenie nowego Indiany Jonesa. Korporacja ma dość tego letniego odbioru i zapowiada zmiany.


Idzie przebudowa w Square Enix

Jak donosi japoński Bloomberg, Square Enix ma „radykalnie” zmienić swoje podejście do tworzenia gier. Autorem tych słów jest sam szef firmy, Takashi Kiryu, który objął to stanowisko po fanie m.in. wykorzystania NFT. Jego pierwsze działania odznaczały się odwagą i zdecydowaniem; uciął outsourcing, skupił studio na większych grach oraz zwiększeniu ich jakości. Obiecał także, że produkcji ma być mniej. To jednak mu nie starcza.

Teraz, parafrazując jego słowa, Square Enix skupi się na przebudowaniu od podstaw filozofii tworzenia gier oraz wyrugowaniu niepotrzebnych etapów procesu twórczego.


Ogłosimy szczegóły najwcześniej wiosną.


Takashi Kiryu

Jak donoszą osoby biorące udział w spotkaniu osobiście, Kiryu miał rzekomo podkreślić wagę szczerej oceny jakości na wczesnym etapie tworzenia. Czyli po ludzku: odrzucania słabych lub mdłych pomysłów tak szybko, jak to możliwe.

Wszystko to po pozbyciu się licznych marek, w tym Thiefa oraz Deus Exa (wciąż w naszym sercu).


A co w Fajnalu piszczy?

Równolegle trwa mała sensacja: Final Fantasy XIV zmierza na Xboksa. Gra obecnie jest w fazie quasi-otwartych testów, po których nastąpi premiera w marcu. Niestety wiele wskazuje na to, że jedną z konsekwencji będzie Game Pass wymagany do rozgrywki. Czyli gracze będą płacić dwa abonamenty naraz, co jest antykonsumenckie. Nadchodzi też nowe rozszerzenie.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze